Berätta aldrig dina hemligheter för en kompis. För din kompis har också en kompis.

Ibland undrar jag hur folk tänker. 
Flickor snackar skit, pojkar slåss.
Ibland önskar jag att jag skulle vart kille.
Slippa höra de där elaka kommentarerna.
De elaka blickarna och fnissandena.
Slippa höra att du är för tjock, smal, lång, kort, ful, äcklig.
Slippa höra de genom pikar, för tjejer är så jävla äckligt duktiga på att ge varandra pikar.
Snälla, sluta upp med att ge varandra pikar. Sluta upp med att nedvärdera varandra.
Uppskatta varandra istället och säg något positivt iställlet för att trycka ner någon.
För ärligt talat du vet inte ett piss om vad som händer i människors liv.
Finns dom som växer upp och ständigt för höra att dom är misslyckade osv.
Finns dom som blir slagna och lever i ständig skräck.
Ta och va så som du själv vill bli behandlad av andra så lovar jag att dom behandlar dig likadant tillbaka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0